10 alimente benefice pentru sistemul imunitar

10 alimente benefice pentru sistemul imunitar

Temperaturile oscilante, vantul racoros si ploile ne slabesc imunitatea organismului, facandu-ne mai vulnerabili la afectiunile de sezon. Mai mult, organismul tau poate fi slabit si din cauza lipsei de somn, a nivelului ridicat de stres, a sedentarismului si a unei alimentatii necorespunzatoare. Te gandesti cum sa previi raceala si gripa si sa te mentii in forma? Stii ca unele alimente ajuta la imbunatatirea functionarii sistemului imunitar?

Supa de pui, citricele, broccoli, usturoiul, ghimbirul, spanacul, migdalele sunt cateva alimente care ajuta la intarirea imunitatii.

1. Supa de pui

Daca nu ai deloc pofta de mancare si te simti slabit, incearca sa consumi o supa de pui. Atunci cand esti racit, lichidele sunt foarte importante pentru organism, iar supa de pui te ajuta sa capeti puteri. Mai mult, aceasta te ajuta la eliberarea cailor respiratorii si iti ofera energia de care ai nevoie. Daca adaugi cat mai multe legume in supa de pui, atunci aceasta devine si o sursa buna de vitamine si minerale.

Asadar, prepara rapid o supa de pui hranitoare. Vei vedea ca face minuni!

2. Usturoiul

Prezent in aproape orice reteta, usturoiul este renumit inca din cele mai vechi timpuri pentru beneficiile lui impotriva infectiilor. Usturoiul dispune de o cantitate mare de antioxidanti si ajuta in prevenirea racelilor si a bolilor gastrointenstinale.

In general, acesta are in continutul sau un ulei volatil sulfuros numit alicina care are rolul de a opri dezvoltarea bacteriilor si ciupercilor si de a stimula activitatea enzimelor digestive.

Foloseste-l in orice reteta!

3. Ghimbirul

Ghimbirul este un alt aliment foarte benefic impotriva raceli si gripei. Ceaiul de ghimbir decongestioneaza caile respiratorii si are efecte anti-inflamatorii. Cea mai importanta substanta activa din ghimbir este gingerolul, care pare a fi responsabil de majoritatea efectelor benefice ale acestui aliment.

4. Citricele

Organismul uman nu produce vitamina C, motiv pentru care aceasta trebuie adusa in organism prin alimentatie. Aproape toate citricele sunt bogate in vitamina C, asa ca alege ceea ce iti place cel mai mult: portocale, grapefruit, lamai, kiwi, clementine, mandarine etc.  

5. Ardeiul iute

Ardeiul iute este un decongestionant excelent al cailor respiratorii. Ardeiul iute este si o sursa buna de vitamina C, iar cei rosii vin in plus si cu vitamina A. Atat vitamina A, cat si vitamina C sunt recunoscute pentru favorizarea functionarii normale a sistemului imunitar.

6. Broccoli

Broccoli ajuta la intarirea sistemului imunitar printr-o varietate de substante cu roluri antioxidante. Broccoli trebuie preparat termic cat mai putin, ideal la aburi, astfel incat compusii cu efecte benefice asupra sanatatii sa nu fie afectati.

7. Ciupercile

Ciupercile furnizeaza seleniu si vitamine B (vitamina B2 si B3). Seleniul este un mineral cu rol antioxidant care ajuta sistemul imunitar in lupta cu efectele negative ale antioxidantilor.

8. Varza

Stiai ca varza este un alt aliment care intareste sistemul imunitar? Adauga varza in mai toate retetele tale, atat pentru crestea valorii nutritive a mesei cat si un plus de antioxidanti.

9. Migdale

Migdalele sunt bogate in vitamina B, in special in vitamina B2 si vitamina B3, vitamine care au rolul de a reduce efectele stresului. Este bine-cunoscut faptul ca stresul afecteaza functionarea sistemului imunitar.

De asemenea, un sfert de ceasca de migdale reprezinta aproximativ 50% din cantitatea zilnica recomandata de vitamina E care ajuta la stimularea sistemului imunitar.

10. Alte alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta ta:

  • Pestele oceanic, nucile, uleiul de in - alimente bogate in grasimile sanatoase de tip omega 3 cu rol anti-inflamator
  • Fructele de padure - sunt adevarate comori de nutrienti (in special in vitamine C si E).
  • Morcovii - contin vitamina A, vitamine din complexul B, potasiu, fier, toate acestea sunt ideale in prevenirea racelii si a gripei.

Asadar, retine ca este foarte important sa adopti un stil de viata sanatos si o alimentatie echilibrata, care te protejeaza de raceala, gripa si alte boli.