10 idei eficiente de exercitii fizice pe care sa le faci la birou

10 idei eficiente de exercitii fizice pe care sa le faci la birou

Munca la birou si statul pe scaun pentru o perioada lunga de timp au efecte nefavorabile asupra sanatatii. Cercetarile recente legate de postura corpului la birou arata ca lipsa miscarii a crescut riscul de obezitate cu peste 80%, iar pe cel de cancer cu peste 60%.

In plus, concluziile specialistilor arata ca, la randul sau, excesul de greutate constituie un obstacol major, atat pentru tonusul muscular al angajatului, cat si pentru capacitatea sa de concentrare la munca. 

In consecinta, multe firme depun din ce in ce mai multe eforturi pentru a-si incuraja angajatii sa aiba un stil de viata activ si sanatos. Este discutabil daca aceasta trebuie sa fie, in principal, preocuparea angajatorului sau daca este o raspundere sau constientizare personala.

Pentru a evita sedentarismul, avem zece idei de exercitii fizice pe care le puteti face cu usurinta la locul de munca. 

  1. Misca gatul mai intai intorcand capul spre dreapta, dupa aceea spre stanga. apoi fa mai multe miscari circulare cu capul, intr-o parte si in cealalta. 
  2. Miscarea umerilor. Indreapta-ti spatele si indoaie-ti bratele din coate. Din aceasta pozitie incepe sa efectuezi, cu ambele maini, miscari pivotante in spate, dupa care repeta in directia opusa.
  3. Miscarea mijlocului. Pune mana stanga in talie, iar pe cealalta intinde-o deasupra si indoaie-o usor deasupra capului. Incepe sa te apleci spre stanga, dupa care schimba mainile si apleaca-te spre dreapta. Repeta exercitiul de mai multe ori. 
  4. Miscarea picioarelor. In timp ce stai pe scaun, ridica piciorul stang si tine-l vertical timp de 10 secunde, dupa care repeta exercitiul cu cel drept. Roteste-te cu calcaiele pe podea, apoi ridica degetele, lasand calcaiele lipite de podea. Acest exercitiu zilnic poate preveni aparitia varicelor. Cu fiecare ocazie fa miscari de rotire a gleznelor, in cele doua directii. 
  5. Flexiuni. Sprijina-te cu palmele mainilor de marginea biroului, la un unghi mai mic de 45 grade si fa o serie de flexiuni.
  6. Incordarea muschilor fesieri. Stai drept, in picioare, langa scaun si incepe sa faci o serie de genuflexiuni, asezandu-te si ridicandu-te de pe scaun.
  7. Antrenarea bratelor. Inlocuieste ganterele cu cea mai grea carte pe care o ai la birou. Tine-o in maini la spate si fa o serie de ridicari sus-jos. 
  8. Plimbarea este importanta! De fiecare data cand vorbesti la telefon activeaza optiunea de hands-free si fa cativa pasi prin birou.
  9. Intinderi. Indreapta spatele, ridica mainile, incruciseaza degetele si trage de tine cat de sus poti. Relaxeaza-te, apoi repeta.
  10. Scarile sunt mereu o idee buna! Daca ai nevoie de o inviorare, mai bine da o tura pe scarile de la birou in loc sa exagerezi cu cafeaua.   

Aminteste-ti sa consulti un medic inainte de a incepe!