5 idei de gustari delicioase sub 200 de calorii

Nicoleta Tupiță Nicoleta Tupiță, Specialist in nutritie Nestlé România

5 idei de gustari delicioase sub 200 de calorii

Daca iti place sa rontai intre mese, avem o veste buna! Poti transforma usor acest obicei intr-unul echilibrat. Gustarile au rolul de a mentine un nivel constant al energiei si glicemiei, de a diminua senzatia de foame dintre mese, ceea ce ne va  face sa mancam mai putin la urmatoarea masa.

 

Mesele mai mici si mai dese ne accelereaza metabolismul si ne imbunatatesc digestia.  Totusi nu este indicat sa ai mai mult de doua gustari intre mese, deoarece iti poate afecta procesul normal de digestie si orarul meselor, iar de cele mai multe ori acest obicei duce la un consum mai mare de calorii.

 

O gustare nu ar trebui sa reprezinte mai mult de 10% din necesarul caloric zilnic, acesta insemnand aproximativ 200 kcal.

 

Care sunt cele mai potrivite gustari de consumat intre mese?

Mai intai de toate, gustarea dintre mese trebuie sa fie usor de mancat si sa o poti lua cu tine oriunde, chiar si atunci cand esti pe drumuri.

Gustarile dintre mese reprezinta momentul ideal de a consuma iaurturi, fructe, cereale si batoane de cereale integrale, seminte si fructe oleaginoase sau legume. Toate acestea pot fi usor impachetate si luate cu tine la birou sau  la sala de sport.

 

Care sunt cele mai bune combinatii alimentare atunci cand alegem gustarile?

  • iaurt cu fructe proaspete sau uscate;
  • fructe cu seminte si nuci;
  • legume cu sosuri sau creme usoare (hummus, guacamole, sos de iaurt);
  • cereale sau batoane de cereale integrale cu iaurt.

Gustari delicioase sub 200 kcal

Mai jos iti propunem 5 idei de gustari delicioase sub 200 de kcal:

  1. o banana + cinci migdale = 147 kcal
  2. un iaurt mic 125g + o lingura mix de seminte si fructe uscate + doua linguri cereale = 196 kcal
  3. o felie de paine integrala + o lingura mare de hummus + un ardei gras rosu = 170 kcal
  4. un mar + doua lingurite unt de arahide = 170 kcal
  5. un baton de cereale + un iaurt mic =170 kcal

Variaza gustarile tale in timpul saptamanii pentru a te bucura de mai mult gust si mai multi nutrienti importanti pentru sanatatea ta.

Stiai ca?

  • Gustarile dintre mese, daca sunt bine alese, te pot ajuta sa iti mentii o greutate normala?