5 moduri prin care poti preveni cresterea in greutate pe timpul iernii

mama si fiica la fereastra

Este oficial iarna, iar zilele scurte si reci iti pot afecta viata echilibrata si obiceiurile nutritionale de zi cu zi. Totusi, poti lua masuri preventive pentru a combate efectele iernii asupra starii tale de bine.

In randurile ce urmeaza vei afla o serie de trucuri despre cum iti poti mentine greutatea corporala pe timpul iernii.

1. Evita alimentele bogate in grasimi

Motivul principal pentru cresterea in greutate, este tendinta de a consuma mancare grasa in sezonul rece. Exista insa legume ce pot fi foarte gustoase chiar si iarna.

Iata ce poti face:

  • incearca varza de Bruxelles, pastarnacul, broccoli, conopida si varza alba;
  • limiteaza consumul de preparate traditionale bogate in grasimi pe parcursul sarbatorilor de iarna;
  • poti ingheta fructe si legume din timpul verii, iar iarna le poti consuma. Afla cum de poti bucura de fructe si legume congelate facute chiar la tine acasa;
  • incearca alimente bogate in grasimi bune: pestele, avocado.

2. Consuma cat mai multe legume gatite

Iarna este mai greu sa includem salatele in meniul nostru, deoarece avem nevoie de mancare calda, gatita pentru a ne aduce confortul necesar, mai ales cand temperaturile sunt foarte scazute.

Moduri  in care poti include legumele in alimentatia din timpul iernii:

  • consuma multe supe de legume;
  • alege garnituri pe baza de legume sote sau legume la cuptor;
  • poti consuma si salate calde de legume cu diferite tipuri de carne;
  • muraturile nu tin locul de legume si trebuie consumate doar ocazional;
  • include cat mai multe legume in preparatele traditionale (sarmale, piftie, salata de boeuf, etc.).

3. Ai grija la simptomele de depresie

Lipsa luminii soarelui si vremea rece pot declansa ceea ce numim “depresia de sezon”. Sentimentele de tristete te pot face sa ai tendinta de a manca mai gras, mai dulce si alimente mai bogate in carbohidrati.

Astfel, daca te simti trist pentru o perioada constanta de 2 saptamani, ia in considerare:

  • exercitii si miscare zilnica;
  • distragerea de la aceste sentimente prin alte activitati placute;
  • socializarea.

4. Evita oboseala

Cantitatea redusa de lumina pe timpul iernii poate afecta ceasul biologic al corpului tau, cat si timpul si calitatea somnului. Cei mai multi oameni au nevoie de 6-8  ore de somn in fiecare noapte. In serile de iarna majoritatea dintre noi se simt mai obositi din cauza lipsei luminii naturale si astel apare tentinta de a consuma mai multe alimente pentru a ne mentine nivelul de energie.

Iata ce poti face pentru a evita acest efect:

  • planifica activitatil emai solicitante pentru prima parte a zilei;
  • creeaza-ti o rutina de exercitii fizice seara dupa munca care te va energiza si te va ajuta sa te mentii in forma in lunile de iarna;
  • stabileste o ora fixa la care te bagi in bat si o ora la care te trezesti;
  • temperatura camerei tale trebuie sa fie confortabila, iar aerul nu trebuie sa fie prea uscat;
  • planifica activitatil emai solicitante pentru prima parte a zilei.

5. Hidrateaza-te

Apa este cea care ofera o digestie optima. Din cauza temperaturilor scazute, avem tendinta de a bea mai putina apa. Astfel, alimentele se vor digera mai greu si vor favoriza cresterea in greutate mai rapid.

Pentru a preveni deshidratarea si ulterior, cresterea in greutate, adu-ti aminte sa bei multa apa si inlocuieste sucurile sau bauturile obisnuite cu ceaiuri.

Tu cum reusesti sa eviti cresterea in greutate in timpul iernii?

Surse: Harvard Health, DailyMail