5 recomandari simple pentru o primavara plina de energie

5 recomandari simple pentru o primavara plina de energie

Simti adesea ca nu ai pofta de mancare? Iti lipseste buna dispozitie? Ai senzatia de oboseala chiar daca afara este soare? Toate acestea sunt semnele asteniei de primavara. De altfel, pe langa starile de somnolenta si lipsa de energie, mai apar si stari de nervozitate si irascibilitate si chiar forme usoare de tristete. Desi nu este o boala si nu ne afecteaza pe toti in aceeasi masura, astenia apare la trecerea de la sezonul rece la cel cald.

Iata ce trebuie sa faci pentru a combate astenia si pentru a te simti plin de energie primavara aceasta.

1. Incepe o activitate fizica in aer liber

Primavara este momentul perfect sa incepi sa faci sport sau sa iesi din sala de fitness si sa faci miscare in aer liber. Sportul te ajuta sa ai mai multa energie si sa fii mai fericit, ceea ce va ameliora sau combate simptomele asteniei specifice acestui anotimp.

Iesi in parc la alergat cu prietenii sau familia cat mai des. Pentru a avea o motivatie mai puternica, inscrie-te la o competitie de amatori si stabileste un target personal.

2. Acorda o atentie deosebita alimentatiei

Iarna, alimentatia noastra tinde sa fie mai saraca in fructe si legume proaspete. O data cu venirea primaverii, incep sa apara si primele verdeturi de sezon pe care te incurajam sa le incluzi cat mai frecvent in meniul tau.

Pentru a combate astenia de primavara trebuie sa te asiguri ca urmezi o alimentatie echilibrata din care sa nu lipseasca:

  • proteinele de inalta calitate (oua, lactate degresate, carne slaba sau peste)
  • fierul (carne rosie, spanac, seminte de dovleac)
  • magneziul (vegetalele cu frunze verzi)
  • fibrele (cereale integrale, legume si fructe)

Vitamina C este importanta pentru un sistem imunitar sanatos care este solicitat primavara de schimbarile climatice si de vremea instabila.

Nu uita sa consumi suficiente lichide, incepand cu primele ore ale diminetii. O hidratare adecvata te va ajuta sa te concentrezi mai bine, sa ai o digestie buna si sa nu resimti senzatia generala de obosela care se poate instala la iesirea din iarna.

De asemenea, un consum moderat de cafea te ajuta sa treci mai usor peste toate provocarile zilelor de primavara. Incepe ziua cu o cafea si un mic dejun echilibrat.

3. Dormi cel putin 7 ore pe noapte

Ziua este in crestere si avem tendinta sa reducem din orele de somn, dar primavara mai mult ca oricand trebuie sa ne odihnim cel putin 7 ore pe noapte. In acest fel, treci mai usor peste schimbarile climatice care te pot obosi. Pentru a avea un somn odihnitor, incearca sa te pui in pat la ora 22 si sa nu consumi o cina consistenta dupa ora 19.

4. Iesi mai des cu prietenii sau familia

Socializeaza cat mai mult in timpul primaverii, bucura-te de soare si stabileste intalniri cu persoanele dragi. Aceste actiuni te pot binedispune. Primavara oamenii pot trece si printr-o stare de tristete cauzata tot de astenie, asadar o cafea cu prietenii este o modalitate buna de a uita de probleme si a gandi pozitiv.

5. Nu uita de curatenia de primavara

Nu degeaba este atat de celebra curatenia de primavara, aceasta nu are rolul de a ne improspata doar casa, ci si starea de spirit. Daca vrei sa te simti si mai entuziast dupa curatenia de primavara, poti face mici modificari la amenajarile interioare. Este timpul perfect sa-ti achizitionezi cateva plante de apartament sau doar sa iti pui flori de primavara in vaza.

 

Tu ce mai faci primavara asta ca sa te simti plin de energie?