8 condimente care ajuta la accelerarea metabolismului

condimente

Accelerarea metabolismului este un concept pe care il intalnesti de cele mai multe ori atunci cand vine vorba de alimentatie si mentinerea unei greutati normale. In general, metabolismul unei persoane se refera la acele procese nutritive de asimilatie (preluarea energiei) si dezasimilatie (eliminarea energiei), iar optimizarea acestor procese este un lucru important pentru un stil de viata echilibrat.

Exista diverse bauturi si alimente care te pot ajuta, precum ceaiul verde si ciocolata neagra. In acest articol vei descoperi cum poti transforma toate mesele tale, astfel incat metabolismul tau sa primeasca stimulii de care are nevoie fara a renunta la savoare. Tot ce trebuie sa faci este sa incorporezi cele opt condimente de mai jos in alimentatia ta zilnica.

Scortisoara

Pe langa faptul ca are nenumarate beneficii, precum echilibrarea nivelului de zahar din sange si incurajarea unei inimi puternice, scortisoara este un condiment versatil. Aceasta poate fi folosita si in deserturi, dar si in condimentarea carnii sau garniturilor. Incearca sa adaugi putina scortisoara in mancarea de linte si vei obtine ceva delicios.

Ardeiul iute

Consumat crud, murat sau gatit in diverse mancaruri, ardeiul iute te poate ajuta in mentinerea unui nivel de colesterol echilibrat. Posibilitatile sunt nenumarate. De exemplu, il poti adauga intr-o salata sau poti decora un bol de supa cu felii subtiri de ardei iuti.

Curry

Pudra curry este de fapt un amestec delicios de ierburi si condimente, perfecte pentru retetele ce contin carne de pui sau de porc. Curry-ul este minunat si in combinatie cu varza. Pe langa faptul ca acest condiment poate transforma orice reteta, exista si foarte multe beneficii pentru corpul tau, cum ar fi impactul pozitiv pe care il are asupra sistemului tau digestiv.

Ghimbirul

Ghimbirul este un aliat excelent pentru imunitate si durerile de muschi. De asemenea, ceaiul de ghimbir te poate ajuta atunci cand te simti rau sau ai un stomac nelinistit. Pe langa bauturi, poti adauga ghimbirul in deserturi, iar combinatia cu mere sau pere este o minunatie!

Semintele de mustar

Semintele de mustar contin nutrienti care sunt benefici pentru circulatie, sanatatea dintilor tai sau chiar buna functionare a organelor. Mai mult, acestea te pot ajuta sa arzi mai multe calorii. Poti pune cateva linguri de seminte de mustar intr-o tigaie incinsa, pana cand acestea se “deschid”, iar apoi vei putea adauga alte condimente si cartofi taiati cuburi, pentru o garnitura delicioasa. De asemenea, semintele de mustar pot fi folosite in amestecurile de condimente pentru carne.

Piperul

Pe langa beneficiile aduse metabolismului, piperul poate ajuta digestia si contine Vitamina C si Vitamina A. Desi este un condiment folosit des in mancaruri, te vei bucura de toti nutrientii piperului atunci cand il consumi proaspat si nu gatit termic, impreuna cu mancarea. De exemplu, il poti adauga la unele salate sau pentru a asezona mancarea inainte de a fi servita.

Anasonul

Anasonul contine antioxidanti si te poate ajuta cu digestia sau cu starile de greata, iar pentru astfel de probleme il poti consuma sub forma de ceai. Aroma asemanatoare celei de lemn-dulce face ca anasonul sa fie condimentul perfect pentru carne sau chiar si pentru supe, daca te simti aventuroasa! Acesta poate fi folosit si in deserturi, de exemplu in siropul cu care vei decora clatitele.

Usturoiul

Usturoiul este un condiment ce poate da o nota de savoare oricarei mese, garnituri sau chiar sosurilor, precum sosurile de paste. Insa pentru a te bucura de toate beneficiile usturoiului, acesta ar trebui consumat crud. Usturoiul contine antioxidanti si te poate ajuta sa echilibrezi nivelul de zahar din sange. Incearca sa il adaugi la humus, in salsa sau in guacamole.

Condimentele sunt benefice pentru metabolism, insa pentru a vedea rezultate de lunga durata, este recomandat sa combini o dieta echilibrata cu un sport sau cateva minute de miscare in fiecare zi.