Activitatea fizica in timpul sarcinii—benefica sau nu?

Astepti venirea pe lume a unui bebelus si kilogramele in plus te ingrijoreaza? Bucura-te de maternitate in timp ce te bucuri de tine. Invata cum sa controlezi cresterea in greutate in timpul sarcinii.

In timpul sarcinii, modificarile fiziologice si cresterea in greutate, duc la o viata sedentara care poate genera mentinerea unui surplus de greutate si dupa sarcina si alaptare. Daca vrei sa eviti asta, cel mai bine este sa discuti cu ginecologul pentru a te sfatui cu privire la realizarea unui plan care sa includa activitati fizice moderate. Sportul in timpul sarcinii iti reda tonusul fizic si psihic, te ajuta la tratarea constipatiei, a carceilor sau a hipertensiunii arteriale. Pentru un confort mai mare este benefic sa inglobezi activitatile fizice in viata de zi cu zi.

Pe perioada sarcinii este important sa ai grija de tine si de micut. Din acest motiv, indiferent de ce exercitii alegi sa faci, nu trebuie sa uiti ca acestea nu trebuie sa iti produca oboseala, ci doar sa te relaxeze. Iata cateva sfaturi de care sa tii cont:

  • iesi la plimbare ori de cate ori se poate;
  • lectii usoare de yoga;
  • incearca pana in faza finala a sarcinii Aquagym sau Aquaerobic;
  • in functie de conditia ta fizica din perioada in care nu erai insarcinata poti incerca diferite activitati usoare;
  • nu te feri de activitatile de relaxare, flexibilitate sau intinderi ale muschilor pe care poti sa le faci in casa. 

 Activitati fizice recomandate adultilor:

  1. Mersul pe jos cu pasi repezi: 60 de minute pe zi;
  2. Urcarea si coborarea scarilor: 15 minute pe zi;
  3. Plimbari usoare: 45 de minute pe zi;
  4. Activitati casnice: 15 minute de trei ori pe saptamana;
  5. Activitati in apa: 45 de minute de doua ori pe saptamana.

Stiai ca:

  • dupa ce s-a recuperat dupa nastere mama poate incepe realizarea unui tip de activitate fizica usoara;
  • dupa nastere este recomandat sa astepti 4-6 saptamani inainte de a incepe desfasurarea unor activitati fizice intense;    
  • exercitiile fizice moderate nu afecteaza alaptarea.