Afla totul despre fibre. De ce este bine sa le consumi?

Fibrele sunt vitale pentru organismul nostru, pentru buna functionare a sistemului digestiv. Fibrele dietetice sunt componente ale alimentelor de origine vegetala. Sunt rezistente la digestie, insa pot fi fermentate intr-o mica masura de catre organismele din tractul digestiv. Nu sunt o sursa de energie sau de nutrienti, dar confera o mai mare senzatie de satietate.

 

Sunt doua tipuri de fibre:

  • fibre solubile;
  • fibre insolubile.

 

Introdu fibre in meniul tau consumand fructe, legume si cereale integrale. In plus, efectul pozitiv al fibrelor se vede in: numarul redus de calorii, reducerea colesterolului si reglarea tranzitului intestinal. Din aceste motive, fibrele faciliteaza mentinerea greutatii sau scaderea in greutate, dupa caz.

Fibrele se gasesc in:

  • cereale integrale;
  • legume;
  • fructe;
  • nuci si seminte;
  • leguminoase (fasole, linte, naut).

 

Tu consumi fibre?

Stiai ca:

  •     Pentru a te asigura ca organismul tau primeste cantitatea de fibre necesara este nevoie sa consumi zilnic cinci portii de fructe si legume;
  •     Fibrele hranesc bacteriile benefice din  intestine si favorizeaza cresterea lor;
  •     In suplimentele de fibre nu gasim nutrienti ca: minerale, vitamine si antioxidanti;
  •     Exista multe alimente bogate in fibre: fructe, legume, cereale.