Beneficiile cerealelor de mic dejun

cereale mic dejun

Cu totii stim faptul ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Acesta ne pregateste si ne umple de energie pentru a trece cu bine de toate provocarile zilei ce urmeaza. De aceea este important sa alegi cu grija de unde iti vei lua nutrientii in fiecare dimineata.

Cerealele de mic dejun sunt o alegere populara in acest sens: se prepara rapid si usor dimineata, contin vitamine, nutrienti si fibre importante pentru corpul tau si sunt usor de personalizat pentru gusturile tale. Pentru a te asigura ca primesti ce este mai bun de la cereale, opteaza pentru cereale integrale.

Beneficii

Cerealele integrale contin fibre

Fibrele din cerealele integrale sunt substantele care te ajuta sa ai o digestie usoara si normala. De asemenea, consumul regulat de fibre poate ajuta la un nivel normal al zaharului in sange, precum si un nivel de colesterol scazut.

O sursa de vitamine si minerale

Vitaminele si mineralele sunt importante pentru metabolismul tau, iar lipsa lor poate duce la oboseala si iritatie. Cerealele integrale contin magneziu, fier, potasiu si vitamina B, iar acestea sunt ideale de consumat la micul dejun. Astfel, vei incepe ziua cu o masa delicioasa si plina de nutrienti si iti vei asigura sursa de energie pe intreaga zi.

Cerealele integrale sunt satioase

Substantele nutritive din cereale vor reusi sa iti satisfaca apetitul pentru o perioada mai lunga de timp. Atunci cand micul dejun nu este hranitor, senzatia de foame apare foarte repede si nu te vei putea concentra la fel de bine. Cu un mic dejun satios, te asiguri ca ai parte de energia necesara pentru prima jumatate a zilei.

Ajuta la mentinerea greutatii

Cerealele au un continut scazut de grasimi, iar continutul ridicat de fibre, vitamine si minerale iti vor ajuta digestia si metabolismul. De asemenea, fiind o varianta satioasa de mic dejun, organismul tau se va bucura de energia obtinuta pentru mai mult timp. Astfel, nu vei fi tentata sa apelezi la gustari bogate in calorii pentru acel plus de energie.

Pot fi consumate impreuna cu alte alimente

Deoarece ritmul zilnic este atat de alert, poate fi dificil sa te asiguri ca ai parte de toate substantele necesare oganismului. Din fericire, cele mai multe persoane consuma cerealele integrale simple, cu lapte, insa acestea pot fi consumate si cu iaurt, presarate in smoothie-uri sau impreuna cu fructe. Astfel, te poti asigura ca micul tau dejun este cat se poate de nutritiv - pe langa beneficiile cerealelor, vei obtine vitamine si minerale din fructe sau calciu din lactate.

Cum poti servi cerealele la micul dejun

  • Daca esti pe fuga, este foarte simplu sa pregatesti dimineata un bol cu lapte si cereale. Daca vrei sa incerci ceva nou, inlocuieste laptele cu laptele de cocos neindulcit sau cu un iaurt simplu;
  • Incearca o portie de budinca din cereale si fructe;
  • Daca ai mai mult timp la dispozitie, cum ar fi in weekend, te poti rasfata cu aceste clatite cu cereale si fructe.