Beneficiile dietei mediteraneene

dieta mediteraneeana

Dieta mediteraneeana este deseori recomandata de catre specialisti, deoarece incurajeaza un consum mare de alimente bogate in nutrienti si mai sarace in calorii. Descopera in acest articol cum poti adopta aceasta dieta si care sunt beneficiile ei.

 

Ce este dieta mediteraneeana?

Dieta mediteraneeana este alimentatia specifica tarilor din jurul Marii Mediteraneene: Grecia, sudul Italiei, Franta, Spania, Maroc si altele. Pentru aceasta dieta este tipic consumul de peste, fructe si legume, ulei de masline si cereale integrale, ceea ce inseamna ca ii furnizezi corpului tau importante substante nutritive, printre care vitaminele si mineralele, antioxidantii, grasimi bune Omega-3, fibre si proteine vegetale.

Consumul de carne este moderat, in acest tip de alimentatie predominand consumul de  peste si fructe de mare. Lactatele sunt o sursa importanta de proteine in dieta mediteraneeana, acestea fiind consumate sub forma de iaurt, feta sau alte branzeturi. Alaturi de acestea, este incurajat consumul de fructe si legume, dar si de cereale, iar principala sursa de grasimi este uleiul de masline, bogat in grasimi mononesaturate, benefice pentru sistemul circulator. Carnea rosie, carnea procesata si dulciurile sunt consumate foarte rar.

Dieta mediteraneeana este o dieta colorata si plina de savoare si, cel mai important, usor de adoptat. Poti opta pentru un pranz plin de prospetime si foarte simplu de facut sub forma unei salate grecesti. Amesteca rosii, castraveti, putina ceapa, masline si branza feta impreuna cu putin oregano si ulei de masline. De asemenea, nu poti da gres cu o portie de legume umplute pentru cina, precum ardei grasi umpluti cu orez cu sos de rosii sau jumatati de vinete coapte si decorate dupa gust. 

 

Beneficiile dietei mediteraneene

  • Dieta mediteraneeana ajuta la mentinerea unui nivel normal al glicemiei si colesterolului;
  • Grasimile mononesaturate si Omega-3 contribuie la reducerea riscului de boli cardiovasculare;
  • Bogata in calciu, aceasta dieta te poate ajuta sa iti mentii oasele puternice;
  • Antioxidantii au rol de protectie fata de multe afectiuni, cel mai important fiind rolul de protectie fata de cancer;
  • Exista si un aspect social in dieta mediteraneeana: mancarea trebuie savurata impreuna cu cei dragi.

Stiai ca?

  • Dieta mediteraneeana a fost trecuta in patrimoniul UNESCO deoarece promoveaza un stil de viata sanatos si incurajeaza interactiunile dintre oameni.
  • Alimentele si mancarurile sunt foarte rar prajite in dieta mediteraneeana.
  • Este recomandata o cantitate mica de vin rosu si ciocolata neagra in aceasta dieta.
  • In afara de zaharul din fructe, aceasta dieta incurajeaza un consum moderat de dulciuri.