Care sunt beneficiile exercitiilor pentru flexibilitate?

Flexibilitatea este capacitatea muschilor de a se adapta, prin extinderea lor, diferitelor grade de miscare. Prin imbunatatirea flexibilitatii intelegem cresterea gradului de miscare a unui articulatii. Exercitiile pentru imbunatatirea flexibilitatii se fac utilizand o forta externa sau forta propriului tau corp.

Activitati pentru imbunatatirea flexibilitatii:

  • dans;
  • arte martiale;
  • mers pe role sau patinaj;
  • inot.

Recomandari:

  1. Fa zilnic exercitii de flexibilitate. Obtii rezultate excelente daca faci doua antrenamente pe zi;
  2. Muschii sunt mai pregatiti pentru exercitii atunci cand sunt relaxati. Destinde-te fizic si mental cateva minute inainte sa incepi exercitiile;
  3. Extinderile trebuie sa se faca dupa o sesiune de incalzire;
  4. Mentine fiecare extindere timp de 10-20 de secunde pana cand simti o durere usoara. Repeta fiecare miscare de trei sau patru ori;
  5. Nu extinde muschii cu violenta. Extinde pana cand simti o tensiune si apoi mentine pozitia cat mai mult timp.

Stiai ca:

  • Cu cat inaintam in varsta pierdem din flexibilitate. Practica cat mai des exercitii de flexibilitate ca sa mentii aceasta calitate;
  • Exercitiile de flexibilitate cresc energia, relaxarea si reduc stresul;
  • Un muschi lipsit de flexibilitate se poate rani mai usor;
  • Temperatura ambientala influenteaza flexibilitatea: cu cat este mai cald, cu atat esti mai flexibil/a.