Cum faci o lista perfecta de cumparaturi?

Cum faci o lista perfecta de cumparaturi?

O lista de cumparaturi bine realizata te ajuta sa finalizezi rapid vizita in magazin si sa ai parte de un meniu echilibrat, atat tu cat si cei dragi tie. Foloseste sfaturile de mai jos si in scurt timp vei avea o lista de cumparaturi ce te va ajuta sa iti mentii o greutate optima. In plus, o lista bine facuta te va scuti de aruncatul banilor pe alimente de care nu ai nevoie sau pe care nu le vei consuma.​​​

Iata mai jos cateva sugestii de alimente pe care sa le incluzi in lista ta de cumparaturi:

1. Produse de panificatie

Adauga pe lista ta:

  • paine integrala;
  • paine cu seminte;

Cauta produsele care au scris pe eticheta urmatoarele cuvinte: "paine integrala", "cereale integrale" sau “faina integrala”.

2.  Carne si fructe de mare

Adauga pe lista ta:

  • pui fara piele sau piept de curcan;
  • somon, halibut, pastrav, macrou sau fructe de mare;
  • daca preferi carnea rosie, incearca sa alegi partile cu mai putina grasime;

3. Paste si orez

Adauga pe lista ta:

  • orez brun;
  • paste integrale;

4. Ulei, sosuri, codimente

Adauga pe lista ta:

  • suc de rosii;
  • otet din vin;
  • ulei de masline extravirgin;
  • uleuri vegetale presate la rece;
  • ierburi aromatice proaspete sau uscate;
  • condimente universale;

5. Cereale si mancare pentru micul dejun

Adauga pe lista ta:

Ca sa dai o savoare aparte diminetilor tale adauga in castronul cu cereale fructe de padure, fructe uscate, nuci sau seminte.

6. Alimente congelate

Adauga pe lista ta:

  • mixuri de legume congelate (mai ales in timpul iernii cand nu sunt disponibile in forma proaspata);
  • fructe de padure congelate (in extrasezon);

Vezi aici cum poti sa faci chiar tu legume si fructe congelate.

7. Lapte, branza, oua

Adauga pe lista ta:

  • lapte sau lapte de soia;
  • iaurt degresat;
  • branza de vaci degresata;
  • oua;
  • branza tofu;
  • unt in cantitati mici;

Daca totusi preferi branza bogata in grasimi si nu poti renunta la ea, incearca sa o consumi in portii mai mici. In acest caz este bine sa cumperi branzeturi cu un gust puternic (parmezan, branza de capra etc.) pentru ca astfel vei manca o cantitate mai mica.

8. Fructe, legume si leguminoase

Adauga pe lista ta:

  • fructe si legume: alege tot timpul cele de sezon sau cele congelate in extrasezon;
  • leguminoase: fasole, linte, naut, hummus, mazare verde.

Atunci cand cumperi fructe si legume cauta sa ai o varietate cat mai mare de culori. Astfel te vei bucura de mai multi nutrienti. De asemenea, incearca sa experimentezi cat mai mult fructele si legumele de sezon si pe cele care se gasesc la piata locala.

Nu uita niciodata de lamai, sunt excelente pentru a da gust apei si ceaiurilor sau a condimenta salatele.

9. Bauturi

Adauga pe lista ta:

  • cafea;
  • apa;
  • sucuri si ceaiuri fara zahar;

10. Dulciuri

Se pot regasi in lista ta de cumparaturi si dulciurile, dar in cantitati moderate. Cand vine vorba de dulciuri, valorile nutritive nu variaza foarte mult, ceea ce conteaza este calitatea. Alege din aceasta categorie produsele care iti plac cel mai mult, dar nu renunta la calitate. 

 

Lista ta de cumparaturi ce contine?