Cum il inveti pe copilul tau sa manance sanatos?

Invata-l pe micutul tau sa manance sanatos. Este o investitie pentru un viitor mai bun. Accepta cele sapte provocari si ajuta-l pe copilul tau sa adopte obiceiuri sanatoase de mic.

 

Descopera cele sapte secrete ale educatiei alimentare pentru copii

Provocarea 1: fii atenta la portii

S-a observat ca, in general, copii mananca mai mult decat au nevoie. Pentru a controla aceasta situatie, serveste-le mancarea in farfurii mici, intr-o cantitate redusa. Daca termina tot si le mai este foame, poti sa le mai dai putin.

Provocarea 2: pofta de mancare

Obisnuim sa le cerem copiilor sa manance tot din farfurie. Nu il forta pe cel mic sa termine daca se simte plin, invata sa ii asculti semnalele de satietate. Lasa-l sa manance incet, pe indelete, fara televizor. Astfel va recunoaste singur cand s-a saturat.

Provocarea 3: varietatea

Meniul unui copil este monoton pentru ca ii plac putine alimente. Daca vrei sa il inveti sa incerce feluri noi de mancare nu renunta la primul, al doilea sau al treilea refuz. Sunt necesare 7-8 incercari inainte ca unui copil sa ii placa o mancare noua.

Provocarea 4: fructe si legume

Obisnuieste-l cu un meniu variat si bogat. Introdu cel putin un fruct si/sau o leguma pe zi in meniul lui. Mareste progresiv cantitatea de fructe si legume pana ajungi la recomandarea de cinci fructe si legume pe zi.

Provocarea 5: ia masa in familie

S-a demonstrat ca acest obicei ii ajuta pe copii sa mentina o greutate normala. Cand mancam se creaza o atmosfera relaxanta care ii favorizeaza pe micuti sa manance fara presiune. Pe de alta parte se afla actul imitatiei. Copiii vor sa faca ce fac si parintii lor si, daca esti un bun exemplu, vei vedea ca copiii tai vor invata sa manance cu placere orice aliment. Iata cateva sfaturi pentru a lua cina in familie:

  • stabileste o ora fixa de luat cina, recomandata este ora 20.00. Este o ora fiziologica ideala, mai ales pentru copii de varsta scolara: corpul tau va avea timp pentru digestie inainte de culcare;
  • pregateste mese mai "copilaresti". Introdu din cand in cand retete noi ca sa se obisnuiasca cu gusturi diferite. Nu renunta daca nu ii place din prima;
  • pune salata in centrul mesei. Ii va face curiosi si vor gusta din ea pentru ca nu este o mancare impusa;
  • da-i celui mic o responsabilitate: sa puna masa, sa aduca apa sau desertul;
  • gateste impreuna cu copilul tau cel putin o data pe saptamana. Lasa-l sa se implice, invata-l despre mancare;
  • in timpul mesei opreste televizorul si permite-i copilului tau sa isi impartaseasca trairile si sa ii asculte pe ceilalti.

Provocarea 6: activitatea fizica

Incurajeaza-l zilnic pe cel mic sa faca miscare cel putin 60 de minute.

Provocarea 7: apa este importanta

Apa este esentiala pentru copii, ajutand la functionarea creierului, care in aceasta perioada este in plina dezvoltare. Nu poti sa fii alaturi de el in permanenta, din acest motiv este bine sa il inveti sa bea apa chiar si atunci cand nu ii este sete:

  • explica-i ca atunci cand ii este sete corpul sau este deja deshidratat;
  • invata-l sa bea un pahar de apa dimineata;
  • lasa sticle cu apa in locuri accesibile pentru copilul tau: pe masa din sufragerie, in camera sau in ghiozdan;
  • convinge-l sa bea opt pahare de apa pe zi. Asociaza fiecare pahar cu un moment cheie pentru el: micul dejun, recreatia, prima gustare de la scoala, iesirea de la scoala, masa de pranz, inceperea temelor, a doua gustare si cina;
  • ia o sticla de apa cu tine pe care sa i-o dai atunci cand ii este sete;
  • bea apa cu el: va dori sa te imite.

Tu cum il inveti pe copilul tau obiceiuri sanatoase?