Cum revii la o alimentatie echilibrata dupa perioada sarbatorilor?

Nicoleta Tupiță
Nicoleta Tupiță, Specialist in nutritie Nestlé România

alimentatie echilibrata

Sarbatorile de iarna sunt un prilej de a petrece momente speciale alaturi de cei dragi. Face parte din traditia poporului nostru sa avem o masa bogata de sarbatori, sa ne bucuram de preparate delicioase, care au parca un gust mult mai bun decat in restul anului. Nu trebuie sa ne ingrijoram prea tare din pricina kilogramelor in plus acumulate de sarbatori, deoarece avem la indemana cateva metode simple de a reveni la alimentatia echibrata.

De sarbatori putem manca toate preparatele care ne plac, important este sa fim atenti la cantitati pentru a evita sa suferim de indigestii ce ne pot afecta starea de bine pe care incercam sa o dobandim cu totii.

Majoritatea persoanelor iau in greutate intre 1 si 3 kg in perioada sarbatorilor, mai ales daca nu fac sport. Cei care fac sport in vacanta de iarna s-ar putea sa nu se aleaga cu nici o consecinta dupa rasfatul culinar.

Daca ai totusi cateva kilograme in plus dupa vacanta de iarna, este important sa revii progresiv la o alimentatie echilibrata, fara sa apelezi la diete minune sau produse de slabit care iti pot afecta si mai mult metabolsimul.

Care sunt cei 5 pasi simpli pe care ii poti urma pentru a reveni la o forma fizica mai buna?

  1. Incepe prin a consuma multa apa. De sarbatori avem tendinta sa bem mai putina apa, din cauza ca avem la dispozitie bauturi carbogazoase si alcoolice care, de multe ori, iau locul consumului de apa intr-o anumita masura. Este bine sa renunti la toate aceste bauturi si sa consumi cei 2 litri de apa pe zi recomandati. Un consum mai mare de apa te va ajuta si la diminuarea senzatiei de foame. Senzatia de foame este mai mare dupa sarbatori, deoarece stomacul nostru a inceput sa se obisnuiasca cu cantitati mai mari de mancare.
  2. Ia micul dejun zilnic. In aceasta perioada micul dejun trebuie sa includa: fructe proaspete, iaurt sau alte lactate degresate, cereale integrale de mic dejun sau paine integrala. Pentru ca mesele de sarbatori abunda in dulciuri si prajituri, fructele sunt uitate si raman de cele mai multe ori doar un decor. Prin urmare, este bine sa le introducem din nou in alimentatie, iar cel mai potrivit moment este micul dejun.
  3. Transforma pranzul in cea mai consistenta si voluminoasa masa a zilei. Un pranz nutritiv, dar in acelasi timp sarac in calorii poate fi reprezentat de: o supa de legume, o bucata de carne slaba de curcan sau un file de peste si o garnitura de legume gatite usor. Poti asocia si o felie de paine integrala sau o salata de cruditati.
  4. Cina trebuie sa fie cat mai simpla si usoara. Salatele sunt cele mai bune optiuni pentru a te ajuta sa dai jos cat mai repede kilogramele acumulate de sarbatori. Opteaza pentru salate simple, cu legumele care iti plac, in care poti adauga o sursa usoara de proteine (cateva bucati de carne slaba, branza slaba sau boabe de naut si fasole). Asezoneaza salatele cu o lingura de ulei de masline si zeama de lamaie, fara alte sosuri pline de calorii.
  5. Fa miscare zilnic, cel putin 30 de minute. Este o recomandare clasica, dar foarte eficienta. Alege exercitiile fizice de tip cardio care te vor ajuta sa mobilizezi mai eficient masa grasa. Urcatul scarilor, mersul pe jos in ritm alert, cateva minute de gimnastica acasa pot fi eficiente si usor de realizat, fara prea multe eforturi. La modul ideal, poti completa aceast tip de miscare cu exercitiile fitness pe care le faci in sala de forta.

Inceputul de an este un moment in care motivatia noastra este la un nivel inalt. Cu totii avem anumite obiective setate pentru anul care vine si de cele mai multe ori acestea includ si o alimentatie mai sanatoasa si o forma fizica mai buna. Profita de acest nivel inalt de motivatie pentru a suda obiceiuri sanatoase in rutina zilnica. Transforma-le intr-un stil de viata!