Cum te mentii in forma: descopera cei patru aliati

Cum te mentii in forma: descopera cei patru aliati

Pe masura ce trec anii, corpul nostru se schimba, perspectiva si stilul de viata se schimba de asemenea. Tot ce tine de ingrijirea organismului trebuie adaptat la fiecare schimbare care intervine in viata noastra: profesional, activitati in timpul liber, familie si tot asa mai departe. Tot ce trebuie sa retii din articolul de mai jos este ca exista patru aliati care iti vin in ajutor in aceasta misiune de ingrijire a celui mai complex mecanism: corpul tau.

 

Primul tau aliat: alimentatia corecta

Te trezesti dimineata obosit, astepti cu nerabdare sa treaca ziua sa te poti odihni din nou. In cele cateva ore ramase dupa munca, deja stii, nu mai faci mare lucru, nimic nu pare sa te relaxeze. A doua zi ciclul se repeta.

 

Te-ai gandit vreodata ca aceasta spirala din ce in ce mai daunatoare pentru corpul tau are ca punct de pornire o alimentatie nesanatoasa?

Corpul tau nu primeste ceea ce are nevoie. Chiar daca la pranz ai caserola burdusita cu alimente, starea de oboseala, toropeala nu par sa dispara? Asta se intampla pentru ca din alimentatia ta lipsesc nutrienti esentiali. Este timpul sa iei in considerare ideea ca mult nu inseamna si hranitor. Gandeste-te la un mod placut, putin costisitor si echilibrat de a te hrani si care sa-ti aduca necesarul zilnic de vitamine, cum ar B12, B6, E, C si vitamina D. Totodata, asigura-te ca incluzi in alimentatia ta si calciu, fier, zinc si magneziu in dozele recomandate.

Intre mesele principale este bine sa iei 1-2 gustari mici care sa te ajute cu impulsuri de energie pe tot parcursul zilei. Intre micul dejun si pranz iti poti rasfata papilele gustative cu un baton de cereale Nestlé MUSLI cu aroma de ciocolata si banane. Pe langa asta te poti bucura si de un fruct gustos si bogat in vitamina C.

Daca iti este greu sa pastrezi o dieta constanta sau nu esti sigur inca ce functioneaza mai bine pentru tine, incearca sa pastrezi un jurnal alimentar o perioada de 1-2 saptamani in care sa-ti iei notite despre ce a functionat si ce nu. Incet, anumite ritualuri sanatoase iti vor intra in obisnuinta.

Lipsa unei hidratari adecvate este unul din factorii principali care stau la baza unei stari de bine. Daca te simti mereu obosit, iritat sau ai dureri usoare de cap, toate acestea pot fi semn ca nu te hidratezi destul. Daca asta nu te-a convins sa bei cel putin doi litri de apa pe zi poate Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentara care a stabilit ca cei doi litri de apa iti vor face bine, te va convinge.

Foarte important este sa faci din aceste obiceiuri sanatoase ceva placut: cand esti acasa iti poti amenaja bucataria astfel incat sa fie un loc placut si relaxant. La job poti lua o gura de aer printre sedinte si alte task-uri.

 

Al doilea aliat: activitatea fizica

Clasicele 30 de minute zilnice de miscare este deja binecunoscut ca ajuta enorm corpul sa reduca riscul de imbolnaviri, sa imbunatateasca starea de spirit. Daca vei avea o stare de spirit mai buna atunci vei fi mai prietenos, mai sociabil si mai dornic de activitati diverse. Ia-ti din cand in cand o pauza de 5 minute si plimba-te sau bucura-te de o gustare scurta cu aroma de ciocolata de la Nestlé MUSLI.

Incepe usor sa incluzi activitatea fizica in viata ta de zi cu zi. Incearca sa balansezi mai multe tipuri de miscare, de exemplu: concentreaza-te pe exercitii aerobice cum ar fi mersul energic, inotul sau mersul pe bicicleta. Acest gen de exercitii iti ajuta inima sa ramana sanatoasa. Dupa ce vei fi trecut la un stagiu avansat la acest capitol, le poti alterna cu antrenamente de forta care ajuta masa musculara si densitatea osoasa, cu exercitii pentru flexibilitate si echilibru, cum ar fi yoga, care te vor ajuta sa previi eventualele leziuni si caderi. Niciodata nu e prea tarziu sa incepi. Roadele te vor motiva sa mergi mai departe. Afla mai multe despre beneficiile exercitiilor pentru flexibilitate aici.

 

Al treilea aliat: controlul greutatii

Ghici care e cheia bunastarii la orice varsta? Sunt multi factori care influenteaza problema greutatii corporale. Incepand cu mostenirea genetica, stresul de zi cu zi si terminand cu stilul de viata, incluzand dieta si nivelul de activitate fizica. Este o adevarata provocare sa incerci sa controlezi toti acesti factori si sa te ingrijesti si de alimentatie. E un balans fin si greu de mentinut: sa mananci astfel proportionat incat sa capeti din ceea ce mananci toti nutrientii necesari si in acelasi timp sa-ti pastrezi greutatea. Nu este nevoie  sa atingi un echilibru perfect intre nutrienti in fiecare zi, este aproape imposibil chiar si pentru un nutritionist. Ce ar trebui sa faci este sa ai un echilibru saptamanal in alimentatie, compensand astfel abaterile din anumite zile. Este importanta si monitorizarea saptamanala a greutatii corporale. Deviatiile mici cer interventii mici. Nu lasa lucrurile sa scape de sub control!

 

Cel de-al patrulea aliat: atitudinea pozitiva

Poate cel mai dificil factor de controlat, mai ales avand in vedere ritmul vietii actuale. Igiena emotionala este extrem de importanta, indiferent de stilul de viata. Activitatile sociale, relatiile cu cei din jur stau la baza unei sanatati emotionale puternice. Daca sistemul imunitar este construit de corp treptat, la sistemul de aparare emotional trebuie sa muncesti singur, mare parte depinde doar de tine. Ofera corpului si mintii tale odihna, pastreaza legatura cu cei dragi, nu neglija nevoia de comunicare si mai ales ofera-ti mici placeri in timpul zilei cum ar fi o gustare delicioasa.