Exercitii cardio pe care poti sa le faci in aer liber

exercitii sport tenis

Atmosfera placuta de afara te indeamna sa iesi mai des din casa sau birou si sa faci miscare. In acelasi timp ai vrea sa alungi monotonia si sa faci cateva exercitii fizice.  Dar ce ai zice daca ai face cateva exercitii cardio in aer liber?

Exista numeroase exercitii cardio pe care le poti face afara sau pe care le poti combina cu cele clasice.

Iata, mai jos o lista de exercitii care te vor mentine in forma toata vara.

1. Alergatul pe scari

Acest tip de exercitiu ar trebui sa fie primul pe lista ta. Alergatul pe scari nu numai ca te ajuta sa scapi de calorii, dar este si un pretext de a-ti pune la treaba cvadricepsii (muschi situati pe partea anterioara a coapsei indeplinind functiile de extensie a genunchiului si de flexie a coapsei) si muschii fesieri.

Asadar, ia-ti echipamentul sportiv si da o fuga pe stadion. Profita de aerul curat, soare si incepe sa alergi pe scari.

2. Plimbarile cu rolele

O activitate in aerul liber si potrivita pentru zilele frumoase de vara este mersul cu rolele. Sau mai bine zis plimbarile cu rolele. Aceasta activitate reprezinta o alta modalitate de antrenare a cvadricepsilor si poate fi comparata cu alergatul. Mai trebuie subliniat faptul ca genunchii trebuie sa fie indoiti cand te deplasezi, iar picioarele sa fie cat mai intinse in spate. In acest mod, pui mai multa tensiune pe cvadricepsi si te va ajuta sa lucrezi mai bine muschii exteriori ai coapselor.

3. Alergatul la deal

Un alt exercitiu cardio pe care poti sa-l faci in aer liber este alegatul la deal.

Inainte de a incepe acest exercitiu trebuie sa-ti faci un plan: cat timp si ce distanta vrei sa alegi si apoi sa cauti o locatie. Daca vrei sa alergi mai putin timp, cu intensitate mare atunci este indicat sa cauti un deal mai abrupt si mai scurt.

In schimb, daca vrei sa alergi pe o distanta mai lunga, atunci alege un traseu mai lung dar cu o inclinatie a pantei mai mica.

Indiferent de optiunea aleasa, nu uita sa alergi intotdeauna la deal, iar cand revii jos, sa mergi normal. Repeta aceasta activitate de 8-10 ori in cadrul unui exercitiu.

4. Alergatul pe plaja

Daca mergi in vacanta la mare, poti incerca sa alergi direct pe plaja. A alerga pe plaja este ceva diferit: te deplasezi pe o suprafata plana si mai ales nu foarte solida. Ceea ce este un lucru minunat, pentru ca organismul tau va depunde mai mult efort pentru a-si mentine echilibrul, antrenand tot mai multi muschi, la fiecare pas.

5. Inotul

Daca tot esti la mare sau in preajma unui lac sau a unei piscine exterioare, nu ignora inotul. Inotul prezinta numeroase beneficii, mai ales daca este executat corect si la o intensitate marita. Rezeva-ti cateva minute pentru o sesiune de inot si te vei simti in forma.

Pont: Incepe cu 15 minute pe zi de inot si adauga cate 5 minute in plus pe saptamana, pana cand vrei ajunge la un antrenament de 40-45 minute.

6. Volei

Indiferent ca esti la munte, la mare sau chiar inca acasa, alege sa joci volei cu prietenii. Miscarea fizica pe care o desfasori practicand acest sport este, preponderent, de tip cardio.

Asadar, cheama-ti prietenii, ia o minge si hai afara la volei.

7. Tenisul

Esti un fan al sportului alb? Ai nevoie doar de o racheta si o minge sau un fluturas.

Deoarece este un sport destul de intens, tenisul pe langa ca te va face sa te misti mereu pe teren, te va ajuta sa arzi cam 400-600 calorii pe ora.

8. Ciclismul

Un alt exercitiu cardio pe care trebuie sa il iei in considerare este ciclismul. Daca iti place sa pedalezi, ia-ti bicicleta si hai la drum.

Stabileste cu prietenii o cursa sau inscrie-te la un concurs de ciclism din orasul tau. Pe langa faptul ca te vrei distra, poti explora natura. Vezi aici mai multe beneficii ale mersului pe bicicleta.

9. Drumetiile

Daca nu esti prieten cu alergatul si cu nicio alta activitate in aer liber, atunci drumetiile pot fi pe placul tau. Cu toate ca nu are aceeasi intensitate ca alergatul la deal, de exemplu, aceasta activitate te va ajuta sa faci miscare si sa depui putin efort.

Asadar, daca alegi sa mergi cu familia sau cu prietenii la munte, planuieste si o drumetie. Aerul curat, racoarea proaspata si cararile de munte te vor ajuta sa te deconectezi de rutina zilnica. Afla mai multe despre destinatii de vacanta care te provoaca la sport.

Alege un exercitiu cadio preferat si fii in forma toata vara.