Gustari simple si delicioase pentru copii

Gustari simple si delicioase pentru copii

Toti parintii isi doresc copii sanatosi si fericiti. Vrem sa aiba tot ce este mai bun in viata si ajutandu-i sa isi dezvolte obiceiuri sanatoase, le facem un cadou de nepretuit pentru mai departe. Pentru ca perioada copilariei este o continua etapa de crestere, ceea ce mananca in fiecare zi are un impact mare asupra starii lor de bine, a energiei si cel mai mult asupra sanatatii. Cu cat invata mai devreme obiceiuri sanatoase, cu atat mai bine. In plus, copiii au nevoie de mai multa energie atunci cand vine scoala. Gustarile echilibrate din pachetel si mesele de acasa ii ajuta sa se bucure din plin de copilarie.

1. Organizeaza o lista de cumparaturi

Gustarile sanatoase tin de planificarea cumparaturilor si de organizare. Gandeste-te ca ceea ce ai pe lista ta de cumparaturi se va transforma in ceea ce mananci tu si copiii.

Putina planificare te va ajuta sa iti faci o idee exacta de ceea ce ai nevoie de fapt si astfel vei evita sa cumperi alimente pe care nu le doresti in alimentatia micutului tau. In plus, organizarea te va ajuta financiar pentru ca nu vei cumpara decat ceea ce ai nevoie.

Ca sa te organizezi, poti folosi listele clasice de cumparaturi pe care sa le prinzi de frigider cu un magnet si sa notezi ceea ce iti lipseste. O modalitate la indemana sunt telefoanele mobile. In diverse aplicatii poti sa faci lista de cumparaturi mai ales ca ai telefonul cu tine mereu. De asemenea, exista aplicatii mobile de colaborare. De exemplu, tu si sotul tau puteti avea acces amandoi la aceeasi lista de cumparaturi si sa treceti acolo ce va lipseste.

2. Pune la indemna lor mixuri de seminte, fructe uscate si nuci

Cea mai simpla metoda este sa pui la indemana celor mici borcane cu seminte, fructe uscate si nuci. Vizual sunt atractive datorita culorilor si practice pentru ca ajungi usor la ele atunci cand ai nevoie de o gustare. Poti sa iti faci chiar tu propriile mix-uri de seminte si fructe uscate in functie de preferintele copilului tau. Nu te limita la mixurile pe care le gasesti gata facute in magazin: incearca fructe uscate ca smochinele, curmalele, mango, ananas, caise sau prune.

3. Cosuri cu fructe prin casa puse "la intamplare"

In plin sezon fructele proaspete sunt si ele o alternativa la indemana. Pe langa vitamine si minerale, acestea contin fibre si apa. Pentru ca oferta de fructe este atat de variata incearca sa nu te marginesti doar la mere, banane si portocale.

Testeaza si fructele exotice (mango, fructul pasiunii), strugurii, rodiile. Ademeneste-i pe cei mici (si nu numai) cu boluri pline ochi cu bucatele de pepene galben sau rosu. Atunci cand merg la scoala copiii pot lua fructele cu ei aranjate sub forma de mini-salate de fructe sau chiar ca atare.

4. Unt de arahide, nuci, migdale sau tahini

Momeste-i cu unt de nuci, migdale sau alune de padure. Aceste alimente sunt super-gustoase atunci cand stau pe o felie de banana, mar sau pe o felie de paine integrala. Tahini (facut din seminte de susan) este gustos si sanatos - bogat in calciu, omega 6 si 9.

Chiar si  popcornul facut in casa poate intra ocazional in categoria gustarilor echilibrate.