Sportul in viata copilului sub 6 ani—ce beneficii aduce?

Iti doresti tot ce este mai bun pentru micutul tau. Stii ca ”o minte sanatoasa sta intr-un corp sanatos” si vrei sa il ajuti sa se dezvolte armonios. Din acest motiv este important sa ii sustii cresterea printr-un program in care sa integrezi si activitatea fizica, chiar daca are mai putin de sase ani.

 

Obiceiurile sanatoase se invata de mic. Acesta este pretextul ideal pentru tine ca sa introduci miscarea de la o varsta frageda. In acest fel il inveti pe micutul tau principiile unui stil de viata sanatos.

In aceasta etapa sporturile de echipa sunt la fel de importante ca activitatile in familie. In plus, vei petrece mai mult timp cu el, va veti apropia si veti construi amintiri frumoase impreuna. In acelasi timp jocurile in echipa il fac sa inteleaga principii importante precum: spiritul de echipa, competitivitatea si fairplay. Din acest motiv sunt recomandate atat activitatile fizice in familie, cat si cele de grup.

Activitati zilnice pe care sa le faci cu micutul tau:

  • Organizeaza jocuri de masa in care atat parintii, cat si copilul trebuie sa faca miscare (Mima, Twister);
  • Iesiti la plimbare cu intreaga familie;
  • Joaca-te cu el, imbina jocurile creative cu cele relaxante;
  • Mergeti impreuna in parc.

Activitatea fizica la copilul foarte mic este foarte importanta deoarece contribuie la dezvoltarea si maturizarea potentialului sau genetic. La aceasta varsta miscarea este inteleasa ca joc de catre copil si imbunatateste functiile cardiovasculare, ajuta la dezvoltarea muschilor, oaselor si a abilitatilor de miscare.

Imbina activitatile sportive cu o alimentatie echilibrata. Astfel il vei ajuta pe copilul tau sa aiba o greutate normala si sa evite obezitatea, atat in copilarie, cat si in viata adulta.

 Activitati fizice recomandate pana la varsta de sase ani:

  • Alergare: in fiecare zi din saptamana / timp de 45 de minute;
  • Inot: 1 zi pe saptamana / timp de 45 de minute;
  • Sporturi de echipa: 3 zile pe saptamana / timp de 60 de minute;
  • Plimbare cu bicicleta: 1 zi pe saptamana / 60 de minute.

 

Bucura-te activ alaturi de copilul tau si ajuta-l sa creasca mare si armonios. Solutiile sunt la indemana ta: plimbari pe munte sau cu bicicleta, sporturi si jocuri de iarna, activitati fizice pe plaja.

Lasa-ti imaginatia sa zburde pe taramul copilariei si propune-i copilului tau o cursa de masini in sufragerie, sari coarda in curte si vezi cat de sus poti sa ajungi, joaca-te ”de-a v-ati ascunselea” sau ”baba oarba”. Sunt multe solutii.

Tu cum alegi sa il incurajezi pe copilul tau sa faca mai multa miscare?