Sportul si beneficiile psihologice in viata adolescentilor

Adolescenta este perioada marilor schimbari. Incepe in jurul varstei de 12 ani si tine pana la 18 ani. O perioada lunga si dificila, cu multe transformari fizice si psihice. Incurajeaza-l pe adolescentul din familia ta sa faca sport. Cu siguranta va face fata mai usor transformarilor daca va avea un corp armonios. Astfel va capata incredere in fortele proprii si va trece mai usor peste aceasta perioada delicata.

De cele mai multe ori adolescentii trec in aceasta perioada printr-o etapa de rebeliune. Aceasta revolta a lor se concretizeaza printr-o dorinta de a se arata independenti fata de familie. Din aceasta cauza resping valorile cu care au fost crescuti. Astfel cea mai mare parte din energia lor se risipeste in aceasta lupta, iar sportul capata un rol secundar.

Daca vrei sa te asiguri ca va practica sport pe perioada adolescentei trebuie sa il incurajezi cu rabdare sa aleaga un sport care ii face placere. Adolescentul care este pasionat de un sport va gasi motivatia sa il practice in continuare.

 

Integreaza miscarea in viata de zi cu zi a adolescentului:

  • mersul pe jos cat mai adesea;
  • activitati in aer liber;
  • excursii in natura;
  • plimbari pe munte;
  • jocuri in echipa: fotbal, baschet, handbal.

Activitati fizice recomandate adolescentilor:

  • Dans: 2 zile pe saptamana / timp de 60 de minute;
  • Alergare: 2 zile pe saptamana / timp de 60 de minute;
  • Natatie rapida: 2 zile pe saptamana / timp de 60 de minute;
  • Schi: 1 zi pe saptamana / timp de 60 de minute.

Sportul in perioada adolescentei este important pentru ca impune un stil de viata activ. Sustine-l zi de zi, fa activitati cu intreaga familie, incurajeaza-l sa faca miscare impreuna cu gasca de prieteni. Optiunile nu sunt deloc limitate: drumetii pe munte, schi, pescuit, rafting, cursuri de escaladare.

Tu cum ii sustii pe tinerii din familia ta in perioada adolescentei?

Stiai ca:

  • Sportul ii ajuta pe adolescenti sa isi dezvolte armonios aparatul locomotor, sistemul cardiovascular si sistemul nervos;
  • Este recomandat ca adolescentii sa investeasca cel putin 60 de minute zilnic in activitate fizica pentru a se mentine in forma;