Zece sfaturi pentru o alimentatie echilibrata a copiilor

Copilul tau are nevoie de tine sa ii ghidezi pasii in primii ani de viata. In prima parte a copilariei micutul tau are nevoie de sprijin ca sa creasca si sa se dezvolte armonios. O alimentatie echilibrata il ajuta sa fie sanatos.

1. Nu renunta atunci cand refuza mancarea

Nu te feri sa introduci in alimentatia copilului tau alimente noi, chiar daca te refuza. Cercetarile noastre arata ca cei mai multi copii au nevoie sa incerce ceva nou de sapte-zece ori inainte sa le placa.

Poti sa il convingi pe micutul tau sa incerce alimente noi spunandu-i ca astfel va creste mare. O alta solutie este sa il iei cu tine la cumparaturi si sa il lasi sa isi aleaga singur alimente sanatoase pentru a le servi acasa cu pofta.

2. Invata-l sa se opreasca

Copiii au capacitatea de a se opri din mancat atunci cand s-au saturat. Totusi pentru parinti este greu sa isi dea seama daca cel mic a mancat sau nu cat trebuie.

Din acest motiv trebuie sa il inveti sa spuna atunci cand s-a saturat. Invata-l sa-si "asculte" stomacul si sa isi puna intrebari de tipul: "am burtica plina?", "mai pot manca acesti bsicuiti?". Astfel isi va da singur seama cand s-a saturat, iar tu poti sa ai incredere in decizia lui.

3. Fii creativ

Toate culorile vibrante din fructe si legume provin din substantele naturale ale plantelor. Fiecare culoare are un efect specific asupra organismului, asa ca este bine sa ii oferi copilului tau o mancare cat mai colorata in fiecare zi. Introdu in alimentatie gustari pline de culoare si forme atractive pentru a face mancarea sa para mai interesanta.

4. Obisnuieste-l sa manance incet

Mancatul incet este recomandat la orice varsta. Dureaza 20 de minute ca mesajul transmis de stomac, cum ca este satul, sa ajunga la creier. Oricat de mult iti doresti ca cel mic sa termine masa in cateva minute, este mult mai important sa invete sa manance incet si sa mestece mancarea in mod corespunzator.

5. Distrati-va in bucatarie

Copii sunt mai incantati sa manance daca participa la prepararea mancarii. Distrati-va gatind impreuna. Ofera-i un sort de bucatarie si lasa-l sa te ajute la sarcini. Pe masura ce creste, lasa-l sa isi foloseasca imaginatia si sa gateasca singur. In timpul vacantelor scolare poti sa il inscrii la cursuri de gatit ca sa isi dezvolte calitatile de "bucatar".

6. Mancati impreuna

Este tentant sa mananci in fata televizorului sau sa iei o gustare pe fuga, insa aceste obiceiuri nu au un efect pozitiv nici asupra ta, nici asupra copilului tau. Incurajeaza-ti copilul sa manance mese regulate. Luati masa in familie, ori de cate ori este posibil.

7. Cultiva propria ta gradina

Cultivarea legumelor si a plantelor aromatice la domiciliu este un mod distractiv prin care poti sa il inveti pe copilul tau sa manance sanatos si variat. Va fi mult mai tentat sa guste din morcovi, daca a participat la plantarea si cresterea lor. Chiar daca nu stai la casa, poti opta pentru plantele care cresc in apartament.

8. Invata-l sa bea apa

Incurajeaza-l sa bea apa la ora mesei si pastreaza sucul si bauturile dulci doar pentru clipele de rasfat. Desi sucul contine elemente nutritive care dau energie organismului, copii ar trebui sa bea apa in primul rand.

9. Alege gustari sanatoase

Atunci cand cere o gustare este mai comod sa ii oferi o punga de chipsuri, insa aceste gustari sunt, de regula, sarace in nutrienti. Improvizeaza gustari sanatoase cum ar fi: fructele, nucile, semintele nesarate sau iaurturile simple.

10. Nu sari peste micul dejun

Micul dejun iti incarca bateriile pentru intreaga zi. Chiar daca acesta consta doar intr-un fruct si un pahar cu lapte, te va ajuta sa iti mentii energia aproape intreaga zi. Ia micul dejun impreuna cu copilul tau, astfel va asimila acest obicei sanatos si il va pastra toata viata.

Copilul tau are o alimentatie echilibrata?